torsdag 4 april 2013

Jordgubbar!

Idag när vi skulle äta frukost blev jag så galet sugen på jordgubbar! Mmmmm va gott längtar till sommaren vi kan öra frukost åå altanen och äta jordgubbar :)
Kanske borde utöka Elsas smultron land med lite jordgubbs plantor :)

Jag har en Elsa som inte är på ditt bästa humör? Vet inte vad det är med henne hon är redan trött med ?

Eftersom Elsa slukade två flaskor välling igår så var blöjan överfull av kiss i murar så hade blivit lite o sängen..

Jag börjar få lite ångest över att Elsa ska börja på dagis , varför vi valde att ha henne där redan nu i maj är delvis att vi vill inte att hon börjar i augusti med massa sjukdomar ( som det säkert kommer bli) precis när vi ska ha lilla bebisen därför är tanken att mjukstarta lite över sommaren och få lite baciller..
Men eftersom jag inte har något jobb och kommer få skriva in mig på arbetsförmedlingen så känns det som jag är egoistisk att lämna henne där:/ men jag tror att Elsa kommer ha jätte kul med de andra barnen..

Idag får Elsa agera som min jordgubbe :)




1 kommentar:

  1. Hej Lotta!
    Vet hur du känner! Den känslan har man alltid som Mamma när man ska börja skola in sitt barn!
    Jag ska skola in våran nummer 3 men har så ont i magen för det! Men jag vet att efter en tid så vill man inte vara utan förskolan! De får andra rutiner, kompisar å lär sig ta ansvar å blir egna individer!
    Jag tycker inte du ska ha ångest för detta!
    Som du säger de drar hem en himlans massa baciller, bättre få några innan Bebis kommer:-)
    Stort grattis än en gång till det så himla mys!
    När är de planerat?
    Ha en fin dag! Kram Elle

    SvaraRadera