söndag 5 maj 2013

Soligt

Vilket fantastiskt väder vi haft i helgen igen så skönt!

Fredagen tillbringade Martina och jag i Ullared:) blev många bra köp till Elsa och till vår husvagn !
Kvällen blev det grillning här hemma med Fredrik å Tina :)

Lördags hade vi en mysig förmiddag här hemma lekte i Elsas nya sandlåda och hade det skönt i solen.
Sedan drog jag i väg på möhippa för Sophie. Lire gott och blandat och det viktigaste var att Sophie haft en fantastiskt kul dag/ kväll och det var lyckat så!

Idag har vi haft en riktig hel dag i trädgården.
I morse gjorde vi en snabb sväng till stan bara å handlade annars ute hela dagen, skönt.
Pierre har gjort i ordning mitt blivande morots / palsternacka land som var lite för tungt för att jag skulle kunna göra det själv.
Så jag har rensat land och klippt ner alla vissna perenner från hösten.
Jag låter alltid se vissna ner och låta de ligga över vintern för lite skydd mot kylan
:) men nu är de fixat med.
Elsa hjälper till så gott hon kan på sitt lila vis... Hihi behöver jag säga att med en Elsa på snart 16 månader som älskar grannens trädgård och deras barn så behöver jag inte gå på tränings pass, räcker med att jaga efter Elsa och rensa ogräs ;)

Pierre överraskade mig med att bli hemma i kväll! Underbart.
Håller alla mina tummar att det blir fler kvällar denna vecka :)

Jag är oftast för snäll och har svårt att säga nej till sådant jag kanske egentligen inte alls har lust att göra eller liknande.
Men i helgen fick jag nog! Jag sa i från och gjorde som jag ville i stället. Hatat folk som utnyttjar mig eller att man är "gravid och ändå inte dricker"...

Imorgon börjar inskolning för min skrutta :)
Tror de kommet bli å gå jätte bra !

Ha en skön söndags kväll














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar