tisdag 20 mars 2012

det rullar..


Hej på er!
Tiden rullar vidare och min fina Elsa är två månader idag.. ibland önskar jag man kunde stanna tiden och få ha henne så här liten å underbar hela tiden men sen är det jätte kul när hon växer och lär sig nya saker:)

Just nu sover Elsa i sin babysitter och jag har precis fått i mig frukost!
Idag verkar magen helt återställd igen.

Fy va ja har varit dålig i helgen alltså magsjuka är inte något roligt!

Igår var en mindre bra dag. Elsa var jätte grinig vet inte va det var som inte var bra men anar att de va att de inte fanns tillräckligt med mat för henne hon ville ju äta hela tiden  å gnällde fast hon åt.. 
har nog inte producerat tillräckligt nu när jag varit sjuk och inte kunnat äta ordentligt. 
Men nu är jag frisk igen och hoppas på att det kommer igång igen.

Vi gick en promenad igår Elsa och jag för att få lite luft phu var helt slut när ja kom hem igen inte någon ork i kroppen alls...

gjorde klat de sista dopinbjudningarna igår med ska gå till post lådan å slänga i dem idag. ett mindre att gör på min lista. just nu har mitt lapptäcke fått ligga på is lite medans jag haft så mycket annat å göra hela tiden.
hoppas kunna göra lite på de snart igen så de blir klart någon gång.

Vi måste nog snart börja ha spjälsäng till Elsa istället för vaggan hon bökar runt så i den nu och knölar ihop sig i en boll å ja ligger helt enkelt inte stil längre så måste kolla upp hur vi har det med säng:)


Funderar på var man ska placera mitt nya växt hus? någon som har koll på sådant? ska de stå väldigt soligt eller lite halvskuggigt?  tacksam för tips :) 
och ska mestadels odla grönsaker idet kan ja ju tilllägga:)

Torsdag ska vi på kontroll på BVC med skruttan och väga å mäta sak bli kul å se hur stor hon blivit nu är ju några veckor sedan vi var där:)

känner att ja klättrar på väggarna här i dag.. varit här hemma sen i torsdags å inte träffat någon..
BLÄ!


/Lotta och en sovande Elsa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar