fredag 9 mars 2012

tiden,,,

Hej hopp!

Vad tar tiden vägen? hinner inte med något om dagarna det går så fort inte hunnit sitta vid datorn på hela veckan..

Men allt är bra med oss alla här hemma!
Denna vecka har vi haft Pierre hemma vilket har varit underbart skönt å ha lite hjälp om kvällarna med Elsa inte för att hon är speciellt "jobbig" å ha å göra med oftast en snäll liten tjej! men ändå skönt!

i Veckan har vi  gjort premiär på Öppnaförskolan.
Inne i vetlanda i onsdags var väl så där då man inte kände någon men kul med sång stunden iallfall.
Torsdags var vi här i Holsby å de va jätte trevligt kännde inte någon där heller men vi var bara sju mammor och är lite lättare å komma in å kunna prata lite mer å så.. :)
Elsa sov mesta dels då hon ofta blir en trött tjeja när man sjunger:)

Annars har vi promenerat en hel del med..
mina kläder är för små så blir galen av å inte få på mig något i min garderob!

Även börjat med att skriva dop inbjudningar å planerat den dagen lite.
Å det är jätte svårt vilka man ska bjuda å så tycker jag men man kan ju inte bjuda alla tyvärr så ni som inte blir bjudna hoppas jag förstår att de inte går ha hur många som helst....

Å så LÄNGTAR jag tills ONSDAG! 
Sofia å hennes lilla familj kommer fårn Götet för å hälsa på mig å Elsa! 
Blev så himla glad när hon sa detta! 
Ska bli så kul å träffa dem å lilla Emilia lär ju ha växt MASSA sen ja träffade henne sist vilket var i  början på januari! så ska bli så kul att de kommer hit! :)

Å min lilla flicka har blivit så duktig å stor tjej! 7 veckor idag och hon är super stark i sin nacke nu! kan ligga å hålla upp sitt huvud jätte länge när hon ligger på magen så hon är såååå duktig!

Var ju på läkar besök förra veckan med å hon växer sååå mycket så jag blir nästan rädd att tiden går såå fort ju... 4270g å 56 cm lång phuu! STANNA tiden :)

Då Elsa kom 20 dagar förtidigt så har ännu inte alla i min föräldrar grupp fått sina bebisar än å det är ännu en månad kvar innan vi ska på åter träff.. ibland känner man sig lite ensam och önskar man hade någon å prata bajs ammning å sömn å allt va bebis tiden innehåller:)

Vill ju inte trötta ut mina vänner som inte är inne i den tiden.
Anna får ju höra en hel del å henne tjatar ja på om allt elsa gör stackare som måste höra mitt tjat.
Haha skrattar åt hur vi pratar i telefon du berättar om ditt lite å jag om mitt  det är så olika det bara kan blit! 
och som vanligt så lyssnar vi la så där bra på vad den andra säger bara vi får prata av oss liksom ..
Ibland pratar vi om helt olika saker haha och i dag la ja ifrån luren när vi pratade för elsa tappade nappen å fixade lite hahaha! 
Saknar ihjäl mig efter dig min underbara syster! hoppas ja kan komma till dig snart å hälsa på dig och få andas lite storstads luft å känna hur underbart det är med försenade spårvagnar, massa folk, promenera i stan och allt underbart som har med Götet å göra.
Saknar staden en hel del..
Det är liksom skillnad på Göteborg - Holsbybrunn
Här går livet mer ut på promenera i skogen titta på rådjuren umgås med mamma haha 
MEN jag älskar ju min familj så det är ju underbart ändå!

Var på inrednings party i Onsdags.. köpte en ugnsform å en kruka.. fanns mycket fint men som sagt mamma budgeten är ju inte å hurra över inte.. 

oj va ja maler på här om massa goja bara blir lätt så när man inte skrivit på ett tag..
men nu ska ja ha en mys kväll med mina två hjärtan Elsa å Pierre ! 
Ha en fin helg!

/Lotta


4 kommentarer:

  1. Vet du att med mig får du gärna prata bajs , amning, tuttar som läcker , ja allt :) / puss från nina

    SvaraRadera
  2. Jag kan oxå tabajssnacket!;)
    Suzette!

    SvaraRadera
  3. Roligt om du kommer fler gånger till ÖF, vet att det kan vara svårt om man inte känner nån, men ge det gärna nån mer chans, när er föräldragrupp har återträff, bokar vi in fler träffar så ni kan tex göra en gullig gipstavla med hand och fotavtryck. ha det bra - Marie

    SvaraRadera
  4. Hej Lotta! Först & främst; stort grattis till din fina, fina Elsa! Hon är verkligen underbar :) Jag hade helt missat hennes födelse, jag låg på sängvila hela januari & var inte så aktiv på nätet om man säger så. Ska läsa din förlossningsberättelse om en stund tänkte jag, spännande :)

    Vi vet faktiskt inte om killarna är enäggs- eller tvåäggstvillingar än. Läkarna kunde aldrig se det helt säkert på UL & de sa att vi skulle få veta vid förlossningen, men även då vart de osäkra. Så vi får helt enkelt skrapa ihop pengar till ett DNA-prov i framtiden om vi vill veta. Ibland är jag helt säker på att de måste vara tvåäggs, men andra gånger tycker jag inte det är något tvivel om att de är enäggs, så det är lite klurigt :P

    Många kramar till dig & Elsa från oss!

    SvaraRadera