måndag 9 september 2013

Måndag

Då var helgen slut ännu en gång. 
Fått en hel del gjort här hemma skönt det. 

I lördags tog vi upp alla potatisar och skördade det sista i växthuset innan vi tömde det och gjorde det höst redo. 
Massa stora fina potatisar blev det. 

Lördagkväll somnade jag tidigt Gud är ännu tröttare på kvällarna nu så går gärna och lägger mig vid nio ;) Pierre tycker nog jag är jätte rolig eller? :)

Igår började vi dagen med storhandling och hämta kärra. 
Elsa åt lunch när vi kon hem och medans hon tog sig ett riktigt långt sovpass fyllde Pierre kärran med skräp som vi har samlat på oss nere i garaget och jag klippte gräset. Eftersom vi har en väldigt stor tomt så har vi en åkergräsklippare så tar det lite mer än en timme å åka runt å den men det skumpade så så fick ju bli några kiss pauser med ;)

Gjorde god mat till oss igår med , panerad rödspätta potatis ärtor å kall sås :) 

Eftermiddagen spenderades ute på trädgården. Elsa målade med sina "väg kritor" och sedan lekte hon med grannens tjej en stund. :)

Kvällen blev lugn sen somnade till walander i sängen.

Idag har vi haft lugn morgon och ska snart ta tag i å klä oss. Vi ska till stora å små i kyrkanshus här i holsby idag tänkte vi.. Så Elsa får leka av sig och jag får träffa folk ;) 

Önskar jag hade lite fler vänner som blir hemma i höst med små barn som vill umgås med oss om dagarna.. 
Det är de man saknar med att jobba å träffa folk. Å prata med någon vuxen i bland ;)

Nä dags att göra oss klara för dagen kanske ;) 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar