onsdag 4 september 2013

Sovdags!

Jag önskar att Elsa inom snar framtid blir smidig att lägga på kvällarna! 
Hur ska det funka att lägga henne när det tar en timme samtidigt som man har en liten till? Det är frågan det.. Bara å hoppas det löser sig.. 
Läser in en på fb som alltid skriver så negativt att hon oftar själv med barnen då sambon jobbar men jag tänker att det är väl lite hur ban själv gör det med? Tänker man innan att det kommer gå åt helvete att lägga barnen i dag så är de väl kanske inte så konstigt om de blir jobbigt .. Alla är vi olika..

Idag har det annars varit lugn dag. 
Färgade mitt hår fixade naglar å mest bara tog de lugnt medans Elsa var på dagis . 

Efter jag hämtar henne åkte vi in till stab och handlade lite. 
Mormor och Tomas kom och lekte med Elsa medans jag lagade mat . 
Isterband och löksås potatis. Mm blev mycket gott! 
Tyvärr är min dotter en kräsen liten tös å vägrar potatis! Man kan bli tokig på det:( men men jag kan ju inte tvinga i henne det så jag har helt enkelt fått ge med mig med min åsikt om att "jag kommer Aldrig laga special mat till barnen " hmm man ska inte säga för mycket innan man själv har barn helt klart.. Å jag är trött på pasta å ris hela tiden så när jag äter potatis får jag helt enkelt göra pasta till skruttan. Bättre det än att ha en sur å hungrig Elsa resten av dagen .. 

Nu är hon strax i drömmarnas land och det tog "bara" 45 min i dag ;) 
Bästa sättet är att  vara i rummet men att "ignorera" henne när hon bökar o sängen för tillslut tröttnar hon och lägger ner huvudet.. 

Så ingen bebis i dag heller alltså.. Ni andra som fått barn tidigare har ni fått ungefär i samma vecka som första barnet? 

Nä dags att inta soffan för idol ;) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar