söndag 27 oktober 2013

Söndag.

Japp söndag kväll, Pierre har åkt iväg och jag är själv. Eller de är jag ju inte har ju två små tjejer hemma med. 

Usch Klara har haft samma skrik period i kväll?! Varför ? Tillslut blev hon nöjd och somnade i bärselen , så jag kunde lägga Elsa iallafall.. 

Idag har vi inte gjort något förutom att lekt en massa med Elsa. Läsa böcker är en stor favorit sysla. Även dansa så klart de ska vi göra hela tiden helst ;) 

Vilket skit väder det är här nu. Hoppas vi kan komma ut sväng i morgon ändå har inte promenerat på hela Helgen :( dåligt av mig... 
Har köpt nya regn kläder till Elsa, vi fick ärva ett fodrat regnställ av en kompis men tyvärr är det för litet nu å hon måste ju ha något innan det blir snö och kalt så en regnoverall blev det :) praktiskt när allt är i ett :)

Inte sp farligt mycket träningsverk idag från räfsningen faktiskt.! Lite trött i ryggen. För tydligen försvann allt vad som kallas magmuskler för mig när jag var gavid. Finns inga muskler kvar åtminstone kan ja inte hitta dem. Vet ju att de kan dela på sig eller liknande men vet inte om allas gör de eller när de går tilllbaka i så fall? Någon som är kunnig på detta??
Jag vill få en ätitillåterbesökethosbmkafettokay å börja träna lite igen.. Vore ganska stolt och roligt om jag kunde nå mitt delmål innan året var slut :)
Klaras gravidkilo försvann på en eller två veckor men däremot har jag fööör många kilo kvar sedan elsas graviditet.. :( 

Å har börjat med att leta inspiration till Att vi ska göra iordning ett nytt rum till Elsa. 
Har hittat en fin säng som jag skulle vilja ha till henne från ikea. Men vet jag har blivit erbjuden att köpa en annan billigt av en kompis så vet inte om jg ska vara snål p köpa den billiga eller lägga pengar på en som jag faktiskt vill ha.. 
 
Väntar på solsidan sedan sängen tidigt,. 


1 kommentar:

  1. Har fundering på samma säng till Stella, eller den med de söta fåren (också Ikea).
    Ladda ner appen mammamage, tror den kostar 22kr men värd pengarna. Så får du ett kanonprogram att följa i tio steg i perfekt takt för att jobba upp de inre magmusklerna efter en graviditet.
    Passen går fort med. Tar typ Max 10min om dagen.
    Sen vet du att du är välkommen tillbaka till mamma-träningen när du känner dig redo :)

    SvaraRadera