onsdag 30 november 2011

Ledig dag...

Hej på er alla!
Idag är ja ledig och sitter i soffan och bara slöar inte göra något vettigt. ska snart ta tag i mitt liv å gå ner i källaren och hämta upp lite advents stjärnor och få lite jul fint här  i lägenheten med tänkte jag. 
Skönt med sov morgon och inte behöva ställa klocka och de bästa med allt när man är ledig i dag de är att ja kan sova middag haha älskar att sova en stund mitt på dagen nu för tiden tror bebis tröttar ut mig lite väl mycket så då behöver ja sova en stund :)

Om jag orkar efter städningen här hemma ska ja ta mig å köpa lite saffran så ja kan göra lussebullar tänkte jag är evigheter sedan ja gjorde det så måste väl testa om ja har kvar mina bak kunskaper:)


Helgen som var va ja ju hemma i Smålnad över helgen och tiden sprang iväg han inte träffa någon eller få något gjort tycker jag men hade en bra helg ändå!
Jag fixade lite jul fint i huset blir inte så mycket iår då jag känner att ja inte riktigt hinner med det och så ska det ju städas bort sen och känner väl att januari kommer bli en tung månad:) så ja lite blev det iallfall..
Fixade min ljuskrona klädde den med lite ris å så. måste bara köpa fina ljus till den nu:)
gjorde en liten dörr krans och så klart gjorde ja bockar i helgen med. en liten till mig å Pierre och en stor till Svärföräldrarna de blev så fina så lite dåliga kort på min här men de kommer ett bättre någon gång lovar:) 
Mamma hjälpte mig å klippa ris å jag klädde dem så de gick snabbt å smidigt..


jule bocken :)
I Lördags kväll var alla syskonen Samuelsson samlade hos storebror som hade gjort fin trerätters och hade en mycket lyckad kväll. även dragning av julklapps lotteriet :) så i år blir det julklapp till storebror Mikael som gäller och han visste ju vad han ville ha så de var ju smidigt :) 
och Emil fick ju så klart den lättaste att köpa till eftersom det var mig och jag har en hel lista med saker jag vill att tomten ska komma med iår haha. :)
Så efter en mycket trevlig middag och spel kväll körde jag ner dem till hotellet och jag åkte hem å sov istället:)

Söndags hade jag en något trött Pierre som kom hem vid 6 på morgonen .. hur orkar man? jag är trött om ja är ute och är hemma vid tre jaja ja så han var ju inte människa i första taget i söndags morgon så efter några bittre svordommar från min sida gick ja upp själv och åkte in till Nina istället:) 
Lekte med barnen och bara tog de lugnt. 

Frågade Tindra vad hon önskade sig av Tomten och fick ett klockrent svar:
1.Klänning
2. Läggings
3. En rosa soffa
Haha är hon en riktig prinsessa eller :) 
4 år och mycket väl medveten om vad fröken ska ha på sig och ska man vara fin ska det va klänning haha!


Söndags Middag hos Far med Syskon och då hade Pierre vaknat till liv så han fick följa med han med:)




Förra veckans mag bild.. 
Var hos BM i Fredags med och allt såg bra ut alla värden å så va bra 
Magen mätte 28 cm och hjärtljuden låg på 144me 
Så allt var bra med den lilla. nu börjar jag bli otroligt nyfiken på vad de är för någon filur i magen alltså är de en tjej eller pojk tro jag är så förväntans full och tycker tiden kan inte gå saktare än vad den gör just nu.!

Igår var Jag hos Sofia en sväng å pussade på hennes prinssesa som var 4 veckor igår ja hon är ju helt underbar.. då längtar man ju ännnnnnuuu mer.. 


Behöver rensa min hjärna lite tror ja jag är så rädd för att flytta hem alltså haha det är 4 år sedan jag bodde hemma och visst jag har ju vänner där hemma liksom men är ändå lite orolig för att det blir ensamt med Pierre som inte kommer vara hemma så mycket å jag själv i ett stort hus med en liten bebis.. 
Tur jag har min familj och Pierre har ju sin familj i närheten med vilket känns något bättre då..
nä måste sluta tänka så här de kommer bli bra.. 

beställt tid å färga mitt hår nästa vecka med vilket är i stort behöv egentligen har ja inte alls råd till detta att de ska vara såååå dyrt alltså 1100 för bara färga håret helt galet men jag måste kan inte se ut så här mer.. 
får leva på vatten å bröd sen haha nä så illa är de väl inte :)

nä nu måste ja väl ta tag i dagen och sätta fart här hemma.

/Lotta och lilla bebis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar