söndag 28 oktober 2012

Stora tjejen

Skuttan börjar bli stor alltså!
Idag har hon sagt mamma ( mama) första gången och det är ju underbart att höra :)
I natt sov Elsa sämre än någon natt sex ggr var vi uppe hos henne, kan ju bara säga att jag är sååå glad att Pierre är hemma just nu, hoppas det bara är förkylning som ställer till det , vill ha tillbaka våran vanliga rytm att hon sover till fem och äter då p sedan sover till sju..?!?!
Men de jag skulle komma fram till var att när jag kom in i natt så stod skruttan upp i sängen ! Det har hon inte gjort innan hon har dragit sig upp å knä innan men nu står hon helt.. Lilla tjejen blir stor..

Idag har vi haft massa gos började med morgon mys i sängen och sedan efter frukost å allt så gick jag å Elsa en lång runda i kylan, var skönt ute..
Vi gick till Elsas farmor och farfar och hade födelsedags fika för farfar.

Vi gick hem och la oss och sov en stund både Elsa och jag ! Jag har haft en huvudvärk som tar kål på mig ända sen i går ?!
Efter vi myst i sängen tog vi en andra promenad och gick och hälsade på mormor och Tomas!

I kväll fick vi kämpa lite för att hålla Elsa vaken tills det var dags för pyjamas och välling hon var jätte trött redan vid fem men höll ut till strax efter sex ,för henne är det ju inte så lätt att. Ställa om sig med klockan...
Var precis och tittade på henne innan jag la mig nu! Så fin när hon sover :)


Något som stör mig väldigt mycket det är att folk är så jäkla vikt besatta alltså!
Bry er lite mer om er själva innan man pratar om någon annan ,
Om någon har gott upp/ ner i vikt så är de väl deras ensak ..
Speciellt när någon är gravid , vissa går inte upp ett gram mer än vad magen innehåller och andra lägger på sig mängder med extra kilo. Men det är tydligen en väldigt stor sak för vissa..
Tur vi är olika iallafall , hur skulle världen se ut annars...

I morgon blir det jobb hela dagen vilket jag fasat för , inte själva jobbet det är jätte kul! Men vara utan skruttan är jobbigt när man inte är van vid det..
Blir en jobbig vecka men sedan ska jag ta igen all missad tid med henne :)

Gud va jag är imponerad av min sambo som är så himla duktig p gör det så fint i köket! Längtar tills det är klart!
Men vi är väl halvvägs och lite till så :)

Å inte ett Kort har jag tagit i helgen..
Nu ska jag sova!
Natti natti



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar