söndag 19 januari 2014

Kalas nr 1

Japp första 2 års kalaset avklarat idag bara några till i veckan för vår stora tjej :)

Idag har Pierres föräldrar syskon och hans mormor med sambo varit här och firat henne . 
Vi bjöd på kyckling paj och eftersom Elsa inte är jätte glad i tårta gjorde jag hennes favorit marängswish med extra mycket blåbär på med :)
Hon blåste ut ljusen själv och fick fina paket!
Min stora tjej som gör mig så lycklig och så gråhårig ibland! ;)

Pierre har åkt å jobba och då kommer mina kvälls monster fram?! Varför??  
Klara skrek i 1,5  Ubdertiden jag försöker få Elsa till att somna men den damen är i den så kallade trots! Allt som jag säger är jätte kul att göra tvärtom och testar mig heeeeeela tiden. Det är ganska svårt att hålla sig lugn med en gallskrikande Klara på armen med, Elsa vill jag sitter hos henne vid sängen och sjunger för henne och Klara vill absolut inte sitta still. 
Jag hatar kvällarna ! :( 

Igår var vi på 25 äta fest/ middag hos min kära vän Veronica. Hon hade gjort så fint å god mat och otroligt trevlig kväll .
Elsa har sovit hos mormor och Tomas . Roligare för henne ,
Fick knappt med henne hem idag på fm när ja skulle Hämta henne ;)

Jag muttrade i dag på fm att jag inte att träna idag som jag tänkt och hann inte ens gå en runda innan ja var tvungen å fixa med kalas maten å allt. Men gästerna åkte hem ganska tidigt så kag hann it å springa en runda innan Pierre skulle åka iallafall! 
Det gick över förväntan och betydligt bättre än sist jag sprang den rundan ;) 
Så det är skönt när man märker de går bättre å bättre med träningen :) 
Jag får kämpa på! 
Önskar bara jag hade ett "normalt" sambo liv så jag kunde träna eller gå ut å gå eller vad som på eftermiddagarna / kvällen :( men men. Jag är inte bitter :I

Jag har redan lagt mig efter att klara lugnat sig och jag fick i mig lite kvällsmat orkade ja inte mer. Elsas present har ja inte slagit in än men hon vaknar alltid före mig ändå så jag kunde ändå inte överaska henne på sängen inte .;)
 Får slå in den i morgon. 

Elsa är så rolig när jag frågar hur mingla år fyller du nu? 
Sängen hon eeeen å håller upp två fingrar haha galen panna! 

Nä dags att sova. God natt på er!


En Elsa med toklång lugg och blir grav allvarlig när kameran kommer fram, tidigare skrattade hon hej vilt! Det är ju sp kul att leka med lillasyster. Å Klara ser ju inte ut p lida heller ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar