onsdag 8 augusti 2012

Bad

Idag har vi varit och badat i Sävsjö!
Jag trodde det skulle bli en riktig flopp då Elsa verkan hade sovit eller ätit när vi kom dit.. Men hon åt lite efter vi bytt om och sedan badade vi och Elsa sa inte ett ljud ! Skrattade och hade det gott bara:) så det var en riktig hitt!Men efter badet och vi satte oss i bilen var hon sååå trött så somnade innan jag han starta bilen :) Får bli fler Gånger sen får vi ta med Pierre med :)
Annna, Sophie och Freja var med oss med:)

Nu i eftermiddg var vi nere hos pappa o åt lite mat :) jag hade slängt ihop en blåbärspaj med för anton har tjatat sååå efter det så då fick de bli en paj till efterätt :)

Precis nattat Elsa nu och tänkte försöka ta tag i p plocka upp lite här hemma ser ut som en bomb har slagit ner.. Och håll i hatten Elsa åt/drack välling nu i kväll, plötsligt händer det ;(

Fy tycker det är svårt att veta hur fasen jag ska dra ner på amningen å tillslut slut helt.. Jag tycker det är jätte bra att kunna amma henne om / när hon vaknar på natten / tidig morgon men hade varit skönt att kunna ge henne annat på dagarna liksom.. Vet inte hur det funkar!? Får Fråga på BVC igen men de sa ju att det var bra att amma tills barnet är 2-3 år men nej tack! Inget för mig..

Redan torsdag i morgon och då kommer Pierre hem igen <3


3 kommentarer:

  1. Vilken gosig blogg :) Första gången, men absolut inte sista :) tänkte på det me amningen, för så ville ja me göra (amma lite då&då när det är smidigt) och ja började me att byta ut varannat mål och sen höll ja fast vid de ja ville ha kvar sålänge ja ville . I början spänner det ju lite men de tog bara nån dag lr två sen va det lugnt. Hoppas det går lika bra för dig! <3 vore kul om vi kunde ses en dag! Kram Frida

    SvaraRadera
  2. Hej ! Jag ammar endast på natten och det funkar skit bra för både mig och dottern :) nån gång ibland får hon bröstet även på dagen och det funkar bra det med, mest om hon är väldigt ledsen och inte kan somna.men annars får hon bara vanlig mat och är nu 6 månader :) bara byta ut målen allt eftersom så både du och Elsa vänjer er :)

    SvaraRadera
  3. Så här gör vi: Vi började med frukost och sedan lite lunch och nu sist välling till natten. Och då har amningen också blivit mer regelbunden, på typ samma tider, så det liknar ju mer som att äta vanlig mat. Så vi byter ut mål för mål. Än så länge är gröt och välling det bästa, vanlig mat är så där tycket Alma! Men om en månad börjar jag jobba så då blir det vanlig mat för hela slanten eller kanske lite mjölk i flaska!

    SvaraRadera