fredag 17 augusti 2012

Varmt!

Fy fasen va varmt vi har det i kväll i sov rummet usch! Kan ju inte ha öppet för alla jäkla mygg heller! Blä!

Haft en härlig dag med mina hjärtan !
Elsa vaknade i vanlig ordning kl 7 pigg och glad! Mindre pigg mamma då Elsa sov halv bra På natten , åt två ggr och va lite orolig..

Men vi hade morgon mys och Elsa blir så glad när hon får se att hennes pappa är hemma igen :)

När vi väl vevat i gång dagen så åkte vi och handlade .. Finns det tråkigare saker eller? Så jäkla mycket pengar man lägger på bara mat, sjukt tråkigt fast jag älskar mat ;)
Väl hemma blev det lunch för elsa och vi drack kaffe och sedan la jag Elsa i sängen för det var dags att sova en stund Elsa har en längre period sovit otroligt Dåligt på dagarna ca en timme på heja dagen utspritt på små korta stunder på typ 20 min.. Helt kasst då hon blir jätte gnällig på eftermiddag/ tidig kväll. Men i dag sov hon 20 på fm och säkert 1 timme o 15 min i sin säng efter lunchen! Så skönt för henne hoppas vi kan få en vana på det.
Inte för att hon på något vid orkade va vaken länge i kväll för. Det utan tvärt om Elsa somnade redan sex i kväll vaknade åtta och åt välling!!! :)
Så får väl se om Elsa vill gå upp med tuppen i morgon då..

Eftersom det varit så varmt idag så passade jag på att bada Elsa ute på altanen! Vilket hitt! Hon älskar ju att bada :)

I kväll har jag varit tråkiga Lotta och suttit Själv i soffan och stickat.. Pierre är ute med Sina vänner i kväll..

Å anna kom ju hem u dag med men hon är i sandskog hade tänkt att följa med, men elsa passar inte in att ta med :) Så jag fick snällt stanna hemma..

Har funderar på när det är dags att flytta in elsa till sitt rum ? Men hon är ju så liten än? ;)

Nu ska jag lägga mig jag är sjukt trött ny!

God natt

3 kommentarer:

  1. Vi flyttade in Stella när hon nog på dagen var 7 mån och det har gått jättebra. Men då sover hon ju oftast hela nätter (19-20 till 5-7, välling och 1-2 Tim sömn till). Vi tänkte som så att det var bättre att flytta henne innan hon är riktigt medveten om var hon sover. Men känn på det, är du uppe mycket och stoppar i nappen och matar och så kan det ju vara skönare att ha henne bredvid. Hoppas ni får en trevlig helg. Kram

    SvaraRadera
  2. Ja Elsa blir ju sju månader på måndag så kanske äe dags ;) tänkte med det skulle ca bättre och göra det i tid :)
    Elsa sover ju oftast bra på natten ungefär Sanna tider som Stella men i bland är det ju dåliga nätter med men då går det ju ha henne i min säng :)

    SvaraRadera
  3. Va mysigt ;) men vi flyttade in Tilia när hon va 5veckor, för då sov hon hela nätterna <3 sen dess har hon alltid gjort det o det har gått jättebra. Så vet hon att det är morgon när hon får följa me in till vårat sovrum o morgonsnuffa <3 men ni kommer nog på nåt som funkar för er ;) såg er på fotbollen igår o tänkte säga hej men då hade ni pyst iväg, va ju så längesen ja såg lillskruttan.. Kramis

    SvaraRadera