torsdag 12 januari 2012

djungel...

Hej hopp!

Igår var jag och Pierre på föräldrar utbildning helllllla långa dagen phu var helt slut i går kväll när vi kom hem så mycket information om allt på en dag så allt bara snurrade runt i huvudet..
men inte kan de lära ut om försäkringskassan inte shit där pratar vi djungel blir så matt av allt på den sidan alltså men nu i kväll har pierre och jag slagit ihop våra "kloka" huvud och tror vi lyckas ansöka om föräldrar penning till mig och blankett till pierre om de första "10 dagarna ledigt" vi får väl se vad som händer:)

men de är inte lätt å räkna ut vad man behöver för å klara sig i månaden å sedan försöka dryga ut dagarna så mycket som möjligt liksom.. men de blir nog bra med detta vi ansökte tre månader till å börja med så får vi se om de räcker eller lägga till någon dag  eller dra ifrån sen..

Men träffade ju iallafall lite nya "mammor" i går och det är ju alltid trevligt.. :)

Idag har jag varit å fikat med madde å pratat goja med henne en stund på förmiddagen å sedan lunch med Tina å Nina..

Mötte upp mor å åkte till erikshjälpen där ja fyndade två super fina lampor som nu ska upp i sovrummet efter lite renovering:) 
behöver en snäll lillebror som kan hjälpa mig med en ny sladd å lite sådant...

Vad ska man hitta på i helgen då? kanske bebis vill komma? troligen inte...

Lördag har ja planer att hitta på något med Nina men frågan är ju bara vad?

tisdags gick sista lasset hem från GBG med saker å ja de va lite sorgligt men de blir bra detta ja de blir det.. men måste bara få anna å inse att det är bäst att åka hem hit varje helg:)

Nä tror ja ska steka mig ett ägg och sedan invänta biggersloser sverige kollade på de igår alltså shit sjukt hur dålig kondis de hade blev helt chockad trodde nog inte att man kunde ha så dålig de orkade ju inte ens ta sig fram 500 meter liksom METER helt galet!
så detta måste ja ju troget följa nu å se om de lyckas :)
jag blev så pepp på att träna när ja såg de igår men de får allt vänta ett tag till tror inte ja ska gå på ett friskis pass just nu eller kanske är de som behövs för att bebis ska titta ut:)

nä som sagt dax å äta :)

/Lotta å bebis 


1 kommentar:

  1. Haha, tkr du skriver så roligt :) Hoppas ni fick ordning på de mesta av djungeln, är riktigt invecklat de där :O

    Tänkte höra om de e okej att lägga till dej på min blogg under 'bloggar jag följer?
    KRAM

    SvaraRadera