fredag 27 januari 2012

fredag..

Hej på er alla!'

Idag är lill skruttan redan en vecka gammal fy va fort tiden går alltså ,
Igår var BVC här och vägde henne och hon hade gott upp massa bra i vikt :)

Dagarna bara springer iväg här hemma fattar inte var tiden tar vägen alltså.. 
Idag har Elsa och jag sovit i soffan på förmiddagen och bara slöat 
Pierre åkte till staden för å handla lite och Elsa och ja tog En lång promenad med Mormor :) 
väl hemma igen fixade pierre lite mat till oss och nu har vi sovit i soffan igen haha 
TRÖTT LOTTA! 

Nu ska hon snart få lite mat och vi kanske tar en kvälls promenad med hennes Pappa med:) 
Sen ska vi bada lill flickan i kväll med och bara slöa i soffan sen igen :)


Känns väldigt bra att vågen visar åt rätt håll igen haha har ju pekat uppåt de senaste 9 månaderna och nu går det neråt igen ;) konstigt att de kan försvinna så många kilo på en vecka tänk va extra man bär på även om ja har mycket kvar att få bort innan ja är på start vikten igen men som sagt det går åt rätt håll och vi promenerar med barnvagn i snö det är ganska tugnt faktiskt:) 

Attans förkylning ja har med som typ vägrar ge med sig och vill bara blä värre nu hostar jag med.
Vill ju inte smitta lilla flickan men va ska man göra? måste ju va henne nära ju?!

Jag tycker att MVC i vetlanda är ganska kassa när de gäller telefoner alltså jag har aldrig fått tag i min barnmorska på hennes direktnr utan har fått ringa när de har tele tid i växeln och de har de bara mellan 8-9,30  galet dåligt. 
Men håll i hatten idag svarade hon på sitt direkt nr då ja skulle avboka en tid ja hade hos henne i dag :) 

Igår pratade ja med Anna och fick lite gråt atack haha gud   blödiga lotta men som ja saknar henne min fina syster! BARA en vecka kvar innan hon kommer till oss och ska få PUSSA på Elsa:) 

Idag fick vi super fina paket på posten som jag va och hämtade ut! jätte fint stickade dress av  Anne-Marie var hur söta som helst och ja jag är dålig och har inte hunnit ringa och tacka än men TACK om du skulle läsa här Anne-Marie jag ringer dig i morgon  ;) 

Nä dax för skruttan att få mat så ha en fin fredags kväll :)

/Lotta 

1 kommentar:

  1. Så mys me din lilla tösabit :)
    Haha, ni säger alla att tiden går så fort, och kan verkligen tänka mej att den gör de!!
    Försök ta vara på den så gott de går :))

    Skönt att kilona rasar, snart har du nått ditt mål tjejen :)

    Du måååste kika in på min blogg o skriva om du vet va blomman heter :P haha. glömmer ju jämt fråga sånt!!

    Trevlig helg!! :)
    puss kram

    SvaraRadera